Kokkamine

Apelsini-ingverikeeks rosinatega

Apelsin ja ingver on sellel sügisel juba väga varakult saanud minu külmkapis oma koha. Üldiselt ma muidu väga tihedalt ingverit toidus ei kasuta aga talvel on ta kindlasti üks oluline komponent tees koos apelsinikoortega.

Imelik, et mulle igasugune magus on lapsepõlvest nii eredana meelde jäänud, ilmselt ma olin üks suur maiasmokk ning olen jätkuvalt. Keeksile mõeldes tuleb mulle kohe pilt silmeette, kus klassikaline ümmargune keeks on laual, tuhksuhkruga üle puistatud ja mis kõige olulisem – see on ju NII hea! Ja see keeks kaob sealt laualt võluväel. Lapsepõlves tunduvad vist kõik asjad maailma parimad!

Keeks tuli maitsev, eriti meeldis mulle järgmisel päeval külmana. Ingverit paneksin järgmine kord veidikene rohkem.

 

  • 200g võid
  • 1,5dl suhkrut
  • 4 muna (M suuruses)
  • 1dl värskelt pressitud apelsini mahla
  • 2 väiksema apelsini riivitud koort
  • 1tl küpsetuspulbrit
  • 4,5dl nisujahu
  • 2dl seemneteta rosinaid
  • 1tl ingverit

Riivida apelsinidel koor, lõigata apelsinid pooleks ning pressida välja mahl. 1dl mahla asetada klaasi ning lisada sinna 2dl rosinaid, ideeliselt peaks mahl katma rosinad. Koorida ingver ning riivida see ka apelsinikoorte juurde.

Toasoe või mikserdada koos suhkruga kohevaks vahuks, lisada ükshaaval munad ning riivitud apelsinikoored ja ingver. Segada juurde mahlas ligunenud rosinad (koos mahlaga). Viimasena lisada juurde eelnevalt küpsetuspulbriga segatud jahu.

Määrida võiga keeksivorm ning valada taigen vormi. Küpsetada 180 kraadi juures 50 minutit. Lase jahtuda.

4. Nov 2010 - Posted by | Apelsin, Ingver, Keeksid

Kommentaare veel pole.

Lisa kommentaar

