Kokkamine

Kakaokook

Retsept võetud Greeteli blogist: Köögikunstnik

DSC_0042

Põhjad:

  • 1.5 dl kakaopulbrit
  • 2 dl suhkrut
  • 5 dl jahu
  • 2 tl soodat
  • 2,5 dl jogurtimajoneesi
  • 2,5 dl vett
  • 1 tl vanillisuhkrut

Vahele:

  • 300g hapukoort

Peale:

  • 3 sl kakaopulbrit
  • 1 dl suhkrut
  • 0,5 dl piima
  • 40g võid
  • 1 tl vanillisuhkrut

DSC_0051Kausis segada jahu, kakaopulber, sool, suhkur, sooda. Lisada majonees, vanillisuhkur ja vesi ning segada kõik läbi. Jagada taigen kaheks ja küpsetada kaks 24 cm diameetriga koogipõhja 25 minutit 175 kraadi juures, võib ka teha ahjuplaadil ühe suure, siis küpsetada u.30min 175 kraadi juures ning pärast lõigata see pooleks. Ühe kihi peale määrida hapukoor ning tõsta teine kiht peale.

Glasuuri jaoks segada paksupõhjalises potis kakaopulber, või, piim ja suhkur. Lasta keema tõusta ning keeta 3 minutit, lasta jahtuda ka 3-5min, kuni see paksemaks läinud ning siis lisada vanillisuhkur ning katta selle massiga kook. Kook asetada mõneks tunniks külmkappi.

13. Sep 2009 - Posted by | Koogid

14 kommentaari »

  1. Esimene kook mis mul täitsa metsa läks.. -.-
    koogipõhi tuli ülikõva, isegi kooki ei saanud lõigata. Ja mingi mõtetu maitse oli ka põhjal. Teinekord teen teist moodi taina.. Jälgisin küll retsepti.
    Aga hea mõte oli vahele panna hapukoor😉
    Pildil näeb kook nii hea välja, kahju et mul nii head ei tulnud :S
    Aga võibolla oli asi selles et jogurtimajoneesi asemel panin lihtsalt hapukoort ?? Lihtsalt poes ei olnud seda ja siis ma panin hapukoort. Ja mul tulid need 2 koogipõhja nii väiksed, kõvad,krõbedad ja madalad…

    kommentaar kirjutas A-K | 26. Feb 2011 | Vasta

    • Ei oska kommenteerida, mis valesti võis minna. Greetel oma blogis on ka teinud seda kooki sama retsepti järgi ja on seda kiitnud ( http://koogikunstnik.blogspot.com/2009/09/sokolaadikook-kakaoga-vale-pealinna.html ). Seega ma usun, et siiski retsept peaks olema täiesti tehtav. Võibolla tõesti hapukoore lisamine muutis asja. Kahju, et kook ei tulnud selline nagu olite lootnud.

      kommentaar kirjutas kokkamine | 26. Feb 2011 | Vasta

  2. Ei tea tõesti mis võis valesti minna. Aga millegi pärast tuli mul liiga vähe tainast. Ja kui on õhuke tainakiht, siis ei saagi ju vist pehme koogipõhi tulla. Seda väga ei usu, et jogurtimajoneesi asemel hapukoore panemine rikkus asja ära. Aga tegelikult võis asi üldse olla selles, et ma panin liiga suurele alusele selle taina. Ja alles peale koogi tegemist panin tähele, et mul oli kahesilmavahele jäänud see, kui suurde vormi vms asja sisse see panna tuleb..
    Ma teinekord üritan uuesti teha, sest ma olen saanud sarnast kooki ja jube hea..🙂
    Kui teinekord veel juhtute seda kooki tegema, siis oleks tore, kui paneksite tainast mõne pildi ja kui see tainas vormi sees on😉

    Kõike head🙂

    kommentaar kirjutas A-K | 2. Mar 2011 | Vasta

  3. Ja üks küsimus veel, et kui tuleb ümmargune koogipõhi võtta, siis kuidas tee kandilised tükid tegite ??

    kommentaar kirjutas A-K | 18. Mar 2011 | Vasta

    • Ma tegin seda ahjuplaadi peal, küpsetasin ühe suure plaadi, lõikasin hiljem plaadi kaheks ja vahele panin hapukoore. Sellepärast ka kandilised tükid.

      kommentaar kirjutas kokkamine | 18. Mar 2011 | Vasta

  4. Aa. Ma sain nüüd aru ka miks mul põhi nii kõva tuli. Ma tegin suurel ahjuplaadil, ja tegin need põhjad eraldi. Kui ma oleks need ühe põhjana teinud, siis ilmselt poleks nii kõva tulnud. See oli ikka nagu nii kõva, sama kõva kui need poe küpsised.
    Aga ma teinekord üritan uuesti teha. Ja õieti😉

    kommentaar kirjutas A-K | 18. Mar 2011 | Vasta

  5. Ja üks küsimus veel: ega see liiga kuiv ei tule ?

    kommentaar kirjutas A-K | 18. Mar 2011 | Vasta

    • Ma väga täpselt ei mäleta aga vist ei tulnud liiga kuiv.

      kommentaar kirjutas kokkamine | 18. Mar 2011 | Vasta

  6. mina tegin nii, et kloppisin ikka ühe muna ka sisse ja hapukoorele-majoneesile lisasin keefirit ka. Taigen tuli vedelam ja pärast küpsemist ja oli mõnus õhuline. Vahele panin maasika-toormoosi. Nagi ikka – kokkamisel pole piire🙂

    kommentaar kirjutas Janne Rannala | 15. Jul 2011 | Vasta

  7. Ma soovitan jogurtimajoneesi asendada jogurti ja tavalise majoneesi seguga.
    Teinud seda sama kooki juba nii palju, et kõigil tuttavatel isu täis.
    Panni mõõdu valikust- mina panin ka kogu taigna korraga ahju tavalise ümmarguse vormiga.

    kommentaar kirjutas emmeriine | 17. Jul 2011 | Vasta

  8. Kas oskad soovitada, mida koogi vahele veel võiks panna lisaks hapukoorele? Lihtsalt tundub see puhas hapukoor seal vahel liiga rammus. Kas äkki kohupiima või jogurtit? Osakd soovitada midagi, mis kooki päris ära ei rikiks🙂

    kommentaar kirjutas Berit | 17. Mar 2012 | Vasta

    • Tere! Usun, et kohupiimaga jääks täitsa hea või kasutada lahjemat hapukoort. Samas ka maitsestamata jogurtiga võib proovida, nagu ka siin eespool kommentaarides soovitatakse.

      kommentaar kirjutas kokkamine | 18. Mar 2012 | Vasta

  9. Super kook.Alati on välja tulnud.Jube mahlane ja mõnus.Jätkuvalt minu lemmik.Aitähhhhh.

    kommentaar kirjutas Anonüümne | 23. Jan 2013 | Vasta

  10. kas kergem eioleks teha kakaobiskviiti tuleb alati ilus kohev ja mahlane ja pole vaja mingeid majoneese ja asju. minu biskviit alati cm paks ja pehme.

    kommentaar kirjutas Anonüümne | 15. Jun 2014 | Vasta


Lisa kommentaar

